کد خبر 279307
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۸

رییس شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان، گفت: لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران به نفع اقتصاد آلمان، ما و همه شرکت های اقتصادی کشور خواهد بود و من از این بابت بسیار خوشحالم.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ˈکریستوف فرانسˈ که به عنوان رییس یکی از معتبر ترین شرکت های هواپیمایی در اروپا و جهان در اجلاس جهانی داووس سوئیس حضور دارد، در حاشیه این نشست بین المللی اقتصادی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس آلمان تأکید کرد: از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری کشورهای اروپایی و بویژه آلمان با ایران بعد از لغو تحریم ها علیه این کشور بسیار به سود خطوط هوایی ما خواهد بود.

کریستوف فرانس با بیان اینکه صنعت و کالاهای تولید آلمان در ایران طرفداران زیادی دارد،گفت: لوفت هانزا نیز به عنوان معتبرترین شرکت هواپیمایی کشور با لغو تحریم ها با جابجایی مسافران آلمانی و همچنین انتقال کالاها و صادرات کشور به ایران بسیار سود خواهد برد.

رییس لوفت هانزا در ادامه با ابراز خوشحالی از آنچه ˈآب شدن یخ روابط سیاسی و تجاری ایران و کشورهای دنیا از جمله اروپا و آلمانˈ عنوان کرد، گفت: روند تحولات در ماه های گذشته در ایران بسیار مثبت و امیدوار کننده بوده و به طور حتم تأثیر بسیار خوبی روی تصمیم گیری شرکای تجاری تهران در کشورهای مختلف جهان خواهد داشت.

پیشتر ˈدانیل برن برکˈ رییس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در ایران نیز در گفت وگو با رسانه های این کشور، نسبت به آنچه عقب افتادن آلمان از دیگر کشورهای اروپایی در برقراری ارتباط با ایران و ازسرگیری دوباره مبادلات تجاری و اقتصادی با این کشور ابراز نگرانی کرده و از دولتمردان درخواست کرده بود که برای جبران این عقب افتادگی تلاش خود را آغاز کند.

چهل و چهارمین مجمع جهانی اقتصاد موسوم با اجلاس داووس از روز چهارشنبه با حضور سران و مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان از جمله حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در منطقه داووس سوئیس آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس